Notícies

Publicat a Notícies

REUNIÓ  GRUP TREBALL NOU DISTRICTE ADMINISTRATIU

Set 05, 2019 Lectures: 437 Escrit per 
REUNIÓ  GRUP TREBALL NOU DISTRICTE ADMINISTRATIU

El grup de treball del nou districte administratiu es va reunir, el passat 1 d’agost, per continuar tractant tots els aspectes que afectaran als treballadors que s’hauran de desplaçar al nou Districte Administratiu, hem volgut esperar a avui per informar-vos per tal que arribi al màxim de persones.


RESULTAT DE L’ENQUESTA I L’ESTUDI SOBRE MOBILITAT AL NOU DISTRICTE ADMINISTRATIU

El mateix dia de la reunió ens presenten les dades de l’enquesta feta als treballadors i de l’estudi realitzat per l’empresa “Merit”. Aquestes actuacions es van realitzar per part de Funció Pública al mes de juny. Les conclusions de l’enquesta i de l’estudi de mobilitat es facilitaran a mitjans d’octubre, però nosaltres detallem aquí el que hem observat després d’analitzar les dades presentades:

  • La majoria de treballadors i treballadores augmenten el temps de desplaçament perquè la majoria viuen en direcció contrària a la del desplaçament dels seus llocs de treball actuals. La majoria utilitza transport públic. Estaran especialment afectats els que viuen fora de Barcelona ja que disposaven de transports públics directes al centre, molt a prop dels seus llocs de treball i, ara, hauran d’emprar més d’un transport.
  • El 69% de les persones que es traslladaran son dones i, a sobre, d’una mitjana d’edat superior als 40 anys. Elles són les que majoritàriament s’encarreguen de la cura de fills i de la gent gran, així que, segurament, els hi resultarà difícil acomodar-se a l’ampliació del temps de desplaçament.
  • Hi haurà moltíssima deficiència d’aparcaments, tant propis de la Generalitat (240 cotxes i 91 motos) com a públics o privats a la zona. Veurem com es gestionen les places pròpies...
  • Els FGC sembla que tindran poca capacitat a l’hora d’entrada de 2.600 treballadors/-es, els autobusos tenen molta concentració d’usuaris al passar per zones amb serveis de molts usuaris (Universitats, la Ciutat de la Justícia, Ikea Hospitalet, Fira de Barcelona de la Gran Via, Fira de la Plaça Espanya, la Campana, Registre de la Propietat, Agencia Tributària de Catalunya, treballadors de la Zona Franca...). Les línies de metro que hi arriben sembla que tenen poca freqüència i obligaran, a la majoria d’usuaris, a fer transbord.
  • Manca de carril bici i d’estacions de Bicing. A veure com resolen el lloc d’aparcament de bicis i patinets.
  • Només hi hauran 7 punts de recàrrega per a vehicles elèctrics, malgrat que estan valorant ampliar-los.
Tot això, la UGT ja ho va reclamar a l’anterior reunió.
Resumint, hi ha moltes deficiències de mobilitat i poc temps per esmenar-les, esperarem a la reunió de l’octubre.
 
PERMUTES I MOBILITAT INTERDEPARTAMENTAL
A la petició de la part social de facilitar permutes i mobilitat entre departaments, l’Administració respon que està treballant en aquest tema i que es tractarà a la propera reunió d’octubre.
 
TELETREBALL
No ens faciliten la informació de l’estudi de teletreball i ens demanen propostes. La UGT està acabant d’estudiar la nostra proposta i en breu la presentarem.
 
MESURES DE COMPENSACIÓ I FLEXIBILITAT HORÀRIA
A la primera reunió d’aquest grup, quan no havíem pogut estudiar en profunditat el tema, la UGT ja vam demanar com a mínim l’augment de la flexibilitat del temps d’entrada al matí equivalent a l’augment de desplaçament que els treballadors hagin de patir.

La Funció Pública manifesta que aquest tema s’està tractant al grup depenent de la Mesa General (MEPAG). A la darrera reunió d’aquest grup poca cosa es va aconseguir i res de concret respecte als treballadors que es traslladaran. Demanarem una nova convocatòria amb urgència. 
 
PREVENCIÓ I RISCOS LABORALS
Informen que a la MEPAG s’està tractant d’elaborar un Acord Marc per gestionar la seguretat de tots els persones que hi treballaran, tant de la Generalitat com d’empreses externes. De nou hem d’esperar-nos tot i que és una prioritat essencial aquest punt... 
 
AMBAIXADORS DEL CANVI I INTRANET DEL NOU DISTRICTE
La UGT considera que l’Administració, un cop més ha actuat de forma irrespectuosa, menystenint als representants dels treballadors al no informar-nos prèviament de la creació d’aquests mitjans. La finalitat dels sindicats és defensar els interessos dels treballadors, mediant entre l'empresa i el treballador per tal d'impedir que sigui coaccionat o manipulat per l'empresa, al ser organismes especialitzats en temes laborals. Aquestes actguacions ens fan malpensar. La Funció Pública considera que no te l'obligació d’informar de les qüestions d’autoorganització, així que agraïm que el Director del Programa per a la posada en funcionament de la 1a fase del projecte Districte Administratiu s’hagi compromès a facilitar la informació al grup amb anterioritat.
 
CRONOGRAMA DE LES OBRES I CONFIGURACIÓ DE L’OAC

Com el cronograma de les obres te dues fases, els trasllats també les tenen:
  • Com el termini de lliurament de totes les plantes excepte la planta baixa és el 26-02-2020, a partir del primer de març s’aniran traslladant treballadors en grups d’unes 200 persones fins al 30 de juny.
  • El termini de lliurament de la planta baixa és finals de juny, on s’ubicarà una gran OAC depenent de la nova Gerència del Districte. Les places de la nova OAC seran d’orientadors i gestors, les crearan noves i s’ocuparan amb funcionaris de carrera. Per aquestes places faran una selecció nova de personal, per la qual cosa, els actuals treballadors que no reuneixin els requisits seran recol·locats en altres unitats.

A la UGT li preocupa el personal que sigui desplaçat, ja que segurament perdria el complement d’atenció al públic.

Ens informen que, desprès de construir nous edificis, en un període de 15 anys es traslladarà al Nou Districte tot el personal que treballi a les seus de la Generalitat a Barcelona, amb motiu de la finalització dels contractes de lloguer.

Salut!

UGTGENERALITAT
Barcelona, 5 de setembre de 2019

Darrera modificació el Dilluns, 09 Setembre 2019 10:50
Llegir 437 vegades
Valorar aquest article
(1 Votar)

ASSEGURANÇA SALUT AFILIATS

flyer ugt JOOMLA